HVA SKJER?

0 kommentarer på “Frokostseminar: Verdien av digitale arbeidsformer”

Frokostseminar: Verdien av digitale arbeidsformer

Digitalisering endrer måten vi jobber på og vil påvirke arbeidsoppgaver og effektivitet, og sette oss i stand til å jobbe smartere og mer effektivt. I dette frokostmøtet, rettet mot ledelse av digitalisering, rettes fokus mot å synliggjøre verdiskapning muliggjort av digitale arbeidsformer

Det legges det opp til korte presentasjoner, dialog og erfaringsutveksling

  • Hva er digitale arbeidsformer og hvor finne de skjulte verdiene?
  • Hvordan kartlegge arbeidsmønstre, og hvilke svar finnes?
  • Digitale arbeidsformer i praksis, case presentasjon
  • Erfaringsutveksling, hvordan få økt gjennomslag i egen organisasjon

Tid: Tirsdag 10. des. 2019 kl. 08.30-10.15
eller Tirsdag 21. jan. 2020 kl. 08.30-10.15
(enkel servering fra kl. 08.15)

Sted: Akerselva Atrium, Christian Kroghsgt. 16, Oslo – møtesenteret
Frokostseminaret er gratis, men no-show belastes med 700,-

Uttalelse fra en av våre foredragsholdere den 10. desember:
Pål Kristen Rønnevik, Direktør for digitalisering og modernisering, Norges Idrettsforbund

«Digitalisering endrer måten vi jobber på og vil påvirke både arbeidsoppgaver og effektivitet. Den digitale fremtiden vil sette oss i stand til å jobbe smartere og mer effektivt i organisasjonen, slik at vi i større grad kan legge til rette for at det er enkelt og rimelig å være med i norsk idrett. Strategisk bruk av digitalisering vil være en forutsetning for at vi skal klare å rekruttere, skape idrettsglede og utvikle de gode talentene fremover.»

MELD DEG PÅ FROKOSTSEMINAR HER:

Faktabasert kunnskap
0 kommentarer på “KURS: Effektive møter – på to timer”

KURS: Effektive møter – på to timer

Arbeidshverdagene blir ofte ikke slik vi har tenkt eller planlagt på grunn av mye møtevirksomhet og tidstyver. På dette 2-timers kurset belyses møte-tidstyvene, og hvordan du kan komme i gang med å skape bedre og mer effektive møter.

Tid: Tirsdag 3. des. kl. 08.30-10.30
eller Torsdag 12. des. kl. 14.00-16.00

Sted: Akerselva Atrium, Chr. Kroghsgt. 16, Oslo – møtesenteret
Pris: 990 kr per deltaker – Gratis ved påmelding innen 15.11!

Kursets temaer: 
– De største møtetidstyvene, hva viser forskningen?
– Møtekultur, roller i møte
– 10 punkter for bedre møteledelse
– Digitale møter, hva er gevinstene
– Hvordan ta møtetiden tilbake: 7 råd som virker

Hvem passer kurset for?
Kurset henvender seg til ledere og andre som ønsker å øke sin bevisstgjøring og kunnskap om effektive møter, å skape bedre og mer effektive møter, samt få mer tid til overs.

Gjennomføringsform: Kurset går over kun 2 timer, med forelesning, teori/forskning, eksempler, råd og tips, samt dialog og svar på spørsmål.

Kursveileder: Jan Kristian Karlsen er arbeidslivsforsker, forfatter, rådgiver og daglig leder i Company Pulse. Hans spesialfelt er å skape effektive og gode arbeidsplasser, digitale arbeidsformer og nye kontorlandskap. Jan Kristian er aktiv som veileder, foredragsholder og rådgiver for private og offentlige virksomheter.

MELD DEG PÅ KURS HER:

Uttalelser fra tidligere kursdeltakere:

«Jeg opplevde kurset som veldig bra, og likte godt diskusjonene i grupper, og oppfølgingen etterpå, som vi alle fikk reflektert på»

«Kurset var bra, fikk en til å reflektere. Fikk også satt igang prossesser for hvordan man kan få til mer effektive møter.

«God blanding av bevisstgjøring rundt ting som jeg visste om i forkant, sammen med ny kunnskap»

«Kursleder var engasjerende og faglig tung, og la frem budskapet på en lettforståelig måte, og han var god til å involvere»

«Utrolig bra kurs på så kort tid. Kan anbefales!»

0 kommentarer på “5 tips for å skape produktive og gode arbeidsplasser”

5 tips for å skape produktive og gode arbeidsplasser

  1. Få oversikt over tidstyvene på arbeidsplassen, samt årsaker og sammenhenger.
  2. Planlegg møter i kvartersintervaller og start møter «kvart på» og «kvart over» (dokumentert og anbefalt av Company Pulse siden 2008).
  3. Digitalisering er ledelsens ansvar, velg mest mulig uavhengige leverandører.
  4. Kontorutviklingen – spar penger på å effektivisere arbeidsformene og unngå for sterkt fokus på arealeffektivitet og arkitekturoptimisme.  
  5. Velg kartlegging og medarbeiderundersøkelser som er forskningsbaserte og benytter anerkjent statistisk metode.

0 kommentarer på “ACE Award Winner 2019”

ACE Award Winner 2019

Det er i år 10 år siden Company Pulse startet med kartlegging av arbeidsmønstre i bedrifter, hele tiden basert på forskning og bruk av anerkjent statistisk metode. Jeg er stolt av å kunne opplyse om at vårt selskap, den 14 april, mottok Confirmit ACE Awards 2019 for «Best Use of Innovation in Customer or Employee Engagement». 

Konkurransen har vært internasjonal med land som Australia, Japan og USA på listen. Begrunnelsen er hvordan Company Pulse Index har tatt i bruk nye datainnsamlingteknikker, innovativ analyse og rapporter – som virkelig fungerer som katalysator for endring i organisasjoner.

Tilbakemeldinger fra våre kunder kan oppsummeres slik:

  • Analysen hjalp oss med å redusere kostnadene og øke trivselen blant de ansatte
  • Company Pulse Index ga oss et verdifullt underlag for arbeidsplassutforming
  • Analysen sikret en god og faktabasert involvering av de ansatte i flytteprosessen
  • Company Pulse Index gir oss verdifull innsikt ved utvikling av digitale arbeidsformer
  • Analysen hjalp oss å redusere utfordringer og tidstyver
  • Analysen var annerledes enn hva vi var vant til, men desto mer nyttig og tillitvekkende.

For mer informasjon om Confirmit ACE Awards:
https://www.confirmit.com/Company/News/press-release-voc-2019-ace-award-winners-j5a/

Mvh
Jan Kristian Karlsen
Daglig leder/CEO
Company Pulse

0 kommentarer på “Aftenposten: Ny rapport, disse tre tingene forstyrrer oss mest på jobb. Og slik unngår du å bli avbrutt”

Aftenposten: Ny rapport, disse tre tingene forstyrrer oss mest på jobb. Og slik unngår du å bli avbrutt

Avbrytelser, forstyrrende støy og brukeropplevde IT-problemer.

Det er de tre største utfordringene og tidstyvene på norske arbeidsplasser i 2018, ifølge en ny rapport fra det norske analysebyrået Company Pulse.

Company Pulse Benchmark rapport 2018 er en sammenstilling av data fra undersøkelser i bedrifter og organisasjoner i offentlig og privat sektor. 1623 personer er spurt, av disse 1297 ansatte og 326 ledere.

Les mer i Aftenposten.

0 kommentarer på “Dagens Næringsliv: Du kutter en halvtime møter når du sitter i kontorlandskap”

Dagens Næringsliv: Du kutter en halvtime møter når du sitter i kontorlandskap

Arbeidslivskonsulent Jan Kristian Karlsen har undersøkt små og mellomstore bedrifter og effekten av åpne kontorlandskap.

Company Pulse benchmark 2018 viser at de som jobber i åpne landskap er betydelig mer á jour med arbeidsoppgaver, og i tillegg sparer de en halvtime møtetid hver dag. Effektivitet kan også skape økt trivsel på arbeidsplassen, men det gjelder ikke for alle. Prosess og metode er avgjørende.

Se filmen fra Aibels hovedkontor i Asker på DN tv.

Aftenposten: Sitter du alltid en halvtime over på jobb? Det bør du ikke, ifølge ny rapport. Dette kjennetegner dem som slipper overtid

Føler du at du stadig er på etterskudd med arbeidsoppgavene og må sitte en halvtime over for å kompensere?

Den ekstra halvtimen gjør ikke det hele noe bedre, snarere tvert imot.

– De som jobber en halvtime mer enn andre, er faktisk mer på etterskudd jobbmessig enn de som går fra jobb på tiden, sier tidstyvforsker og daglig leder i analyse- og rådgivningsselskapet Company Pulse, Jan Kristian Karlsen.

Les mer i Aftenposten