HVA SKJER?

Det skal lønne seg å bruke fagkunnskap

Våre priser er svært konkurransedyktige, samtidig som våre kunder oppnår gode resultater!

Vi kan tilby fastpris for både undersøkelse, kurs og foredrag. Våre timepiser varierer fra 900-2.500 per time, avhengig av hvilken kompetanse du har behov for og omfanget av leveransen. Pris for undersøkelse/kartlegging er basert på antall medarbeidere og starter på 15.000. Undersøkelsen kan også tilbys som abonnement/per mnd. Hos Company Pulse får du også også tilgang til deres resultater online, slik at du når som helst og uten merkostnad kan hente ut de resultatene du trenger. Priser for foredrag varierer fra 15.000-30.000.

ØNSKER DU MER INFORMASJON?

Kontakt oss her! info@companypulse.no T: 92 62 21 81

Resultater fra Hjemmekontor undersøkelsen

Konklusjon

Å jobbe mye på hjemmekontor passer ikke for alle. Imidlertid finner vi grunn til å anbefale betydelig mer bruk av hjemmekontor i fremtiden. To til tre dager i uken kan være et godt utgangspunkt å jobbe ut ifra i den enkelte virksomhet. Men før du gjør det – kartlegg arbeidsmønsteret i egen virksomhet! Da får du faktakunnskap om hele arbeidsmønsteret; arbeid på kontor, hjemmekontor, reisevirksomhet, møter mm. Hvorfor kartlegge arbeidsmønsteret? – fordi det er bedre å vite enn å tro!

Sammendrag av resultater:

Nær halvparten oppgir at spart reisetid er største fordel med å jobbe hjemme. Snaue tretti prosent svarte at god konsentrasjon om arbeidsoppgaver er største fordel, mens tyve prosent svarte at god balanse mellom arbeid og privatliv. Kun fem prosent svarte at de har opplevd problemer med avbrytelser og støy.

Største ulempe med hjemmekontor er savn av kolleger. Årsakene finner vi i forholdene i hjemmet, teknologibetingelser, kompetanse og personlighet. Det vil si ansvar for barn, at mange (44 %) ikke har en tilrettelagt arbeidsplass i hjemmet, utilstrekkelige teknologiløsninger og manglende kompetanse, eller at man ikke er tilstrekkelig motivert og disiplinert. Hvilke arbeidsoppgaver man har og hvordan ledelse utøves, er også av stor betydning.

Halvparten svarte at det er lite eller ingen forskjell på egen produktivitet hvorvidt de jobber hjemme eller på kontorarbeidsplassen.

Nær førti prosent svarte at de er mer effektive hjemme enn på kontoret, mens om lag ti prosent svarte at de er mer produktive på kontoret.

Epost: info@companypulse.no T: 92622181

Se webcast (Ca. 8 minutter): Hvordan lykkes på ditt hjemmekontor

Hva er verdien av kontoret? Bli med på morgenseminar – UTSATT!

Kontorarbeidsplassen er viktig for trivsel og effektivitet. Bli oppdatert med ny forskning, anerkjent metode for kartlegging, cases og erfaringsutveksling. Hør om hvorfor Norges Juristforbund kartlegger arbeidsmønsteret til landets jurister, ca. 15000 medlemmer.

Bli med morgenseminar – av ledere og for ledere.

Tid: Onsdag 11 mars 2020 kl. 08.30-10.30
Sted: Akerselva Atrium, møtesenteret, Chr. Kroghsgt. 16, Oslo sentrum. Seminaret er gratis! (no-show belastes med 900,-)

Magne Skram Hegerberg, Generalsekretær i Norges Juristforbund forteller om prosjektet «Arbeidsplasskonsept for jurister», om hvorfor de kartlegger landet og hvordan resultatene skal brukes. Juristforbundet har tatt samme medisin i egen organisasjon, og fulgt opp med målinger, både før og etter endring av kontor.

Jan Kristian Karlsen, daglig leder i Company Pulse deler nye resultater fra Company Pulse undersøkelser i bedrifter, og ny forskning om sykefravær på norske kontorarbeidsplasser.

MELD DEG PÅ MORGENSEMINAR ONSDAG 11. MARS:

KURS I EFFEKTIVE MØTER -UTSATT! (Kan tilbys som nettbasert kurs til din bedrift)

Vi har gleden av å tilby det populære kurset EFFEKTIVE MØTER, også i 2020, med Jan Kristian Karlsen, en av Nordens fremste tidstyvforskere. Kurset er utvidet med tretti minutter for å favne flere ønsker og behov blant deltakerne.

Tid: Torsdag 1. april kl. 14.00-16.30 (kaffe/te, mingling fra 13.30)
Sted: Akerselva Atrium, Chr. Kroghsgt. 16, Oslo – møtesenteret

Pris: 1 200 per deltaker (veil. pris 1500)
1 450 per deltaker inkludert boken «Tid til arbeid-Tid til overs», tidstyver, teknologi og åpne kontorlandskap (40 % rabatt)
10 % ekstra rabatt ved tre eller flere deltakere fra samme virksomhet.

ØNSKER DU DETTE KURSET I DIN I BEDRIFT? TA KONTAKT FOR TILBUD!
Begrenset antall plasser (maks 25 deltakere)

Kursets temaer:

  • De største møtetidstyvene, hva viser forskningen?
  • Møtekultur, roller i møte
  • Digitale møter, hva er gevinstene (og hvordan unngå fallgruvene)
  • 10 punkter for bedre møteledelse
  • Hvordan håndtere ulike type møter
  • Hvordan ta møtetiden tilbake: 7 råd som virker

Uttalelser fra tidligere kursdeltakere:

«Jeg opplevde kurset som veldig bra, og likte godt diskusjonene i grupper, og oppfølgingen etterpå, som vi alle fikk reflektert på»
«Kurset var bra, fikk en til å reflektere. Fikk også satt igang prosesser for hvordan man kan få til mer effektive møter.
«God blanding av bevisstgjøring rundt ting som jeg visste om i forkant, sammen med ny kunnskap og gode tips»
«Kursleder var engasjerende og faglig tung, og la frem budskapet på en lettforståelig måte, og han var god til å involvere»
«Utrolig bra kurs på så kort tid. Kan anbefales!»

Hvem passer kurset for?
Kurset passer for ledere og andre som ønsker å skape bedre og mer effektive møter, samt få mer tid til overs.

Gjennomføringsform:
Kurset foregår som forelesning med teori/forskning, eksempler, råd og tips, praktiske oppgaver, svar på spørsmål og selvevaluering.

Kursveileder: Jan Kristian Karlsen er forsker, forfatter, rådgiver og daglig leder i Company Pulse. Hans spesialfelt er å skape effektive og gode arbeidsplasser, digitalisering, effektive møter og tilgjengelighetsstyring. Jan Kristian er aktiv som veileder, foredragsholder og rådgiver for private og offentlige virksomheter.


MELD DEG PÅ KURS I EFFEKTIVE MØTER 5. MARS HER:

5 tips for å skape produktive og gode arbeidsplasser

  1. Få oversikt over tidstyvene på arbeidsplassen!
  2. Planlegg tiltak for å fjerne tidstyver og mål effekten
  3. Digitalisering er ledelsens ansvar, velg mest mulig uavhengige leverandører og mål effekten av digitale arbeidsformer
  4. Kutt gjerne kontorareal, men ha mest fokus på å styker arbeidsformene og unngå for sterkt fokus på arealeffektivitet.
  5. Kartlegg kontor og digitale arbeidsplasser – bruk medarbeiderundersøkelser som er forskningsbaserte og benytter anerkjent statistisk metode.